Op zoek naar.... nederland - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu Op zoek naar.... nederland - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu

Op zoek naar.... nederland

Blijf op de hoogte en volg Lianne

13 Oktober 2013 | Thailand, Singburi

Hoezo los komen van nederland? Overal waar ik ben, zoek ik naar net dat ene ding dat mij aan thuis doet denken. Ieder moment dat ik iets aan een thai vraag in het engels zoals bijvoorbeeld waar de wc is( wat regelmatig voor komt ) en ze kijken me aan of ze water zie branden herinnert mij dat aan marlijn haar verhalen uit china. Als ik een mooie foto maak met mijn super deluxe fototoestel moet ik aan papa denken. En wanneer ik met ilona dubbel lig om de meest flauwe grappen moet ik aan laura denken. Iedere keer als ik rechts word ingehaald, omdat ze hier links rijden, moet ik aan joël denken en in monkey town moest ik constant aan mn aapie denken. 'S ochtends wanneer phill (onze reiscoordinator) uitkomt leggen wat we gaan doen en hoelaat we klaar moeten gaan staan denk ik aan Sanne omdat ik, nadat phill weg is, aan Nathalie moet vragen hoelaat we ook alweer waar moeten zijn. Op het moment dat ik mijn kleren aan het wassen ben, mijn kamer aan het opruimen ben of aan het afwassen ben moet ik aan mama denken. Overal zoek ik naar dat kleine beetje om maar niet los te hoeven komen! Ik tango regelmatig, fb iedere dag, en whatsapp zodra ik ergens wifi heb die het op mijn telefoon werkt. Ik kijk uitzending gemist en check regelmatig nu.nl. weet het weer in Nederland en reken zo nu en dan terug qua tijd. Maar toch voel ik me hier in thailand redelijk thuis. Ik begin de gewoontes te begrijpen spreek 3 woorden thais: goededag,bedankt en wc. En een kakkerlak doet me helemaal niks meer. Zelfs niet als ik op de wc zit en hij loopt voor mn voeten voorbij. De rijst begint te wennen en de muggenbulten jeuken maar 5 minuten per uur. De warmte heb ik aardig onder controle en de hondengeluiden vallen me niet eens meer op. Toch blijf ik ontbijten met mijn zelf gemaakte toast met pindakaas of gouda kaas,
En baal ik dat ik vandaag geen wifi heb.... Ik heb nederland gevonden hier en gebruik het om me thuis te voelen... het komt goed, ik ben hier pas een week!


  • 13 Oktober 2013 - 08:33

    Ellen:

    Hoi globetrotter!
    Het is hier half 9 en je verslag komt net binnen. Ik realiseer me dat het zonnetje nu lekker schijnt bij jou, en zoals je het zelf al bijhoudt weet je dus dat het hier donker, grijs, nat en dus verschrikkelijk vies is. Het is altijd omgekeerde wereld. Wij zijn: op zoek naar .....Thailand. Geniet maar weer lekker deze week, je mist hier echt niks. Het avontuur lacht je toe. Heeeel veeeel kusjes.

  • 13 Oktober 2013 - 10:12

    Natasja:

    Home away from home! Ik vind je super stoer met al je avonturen die je al hebt beleefd.
    Op naar de volgende week, voor je t weet reis je weer door naar t volgende land of plek.
    Het zeikt hier van de regen, dus geniet lekker van de warmte!
    Gr. Natasja (danzig)

  • 13 Oktober 2013 - 10:14

    Natasja:

    Home away from home! Ik vind je super stoer met al je avonturen die je al hebt beleefd.
    Op naar de volgende week, voor je t weet reis je weer door naar t volgende land of plek.
    Het zeikt hier van de regen, dus geniet lekker van de warmte!
    Gr. Natasja (danzig)

  • 13 Oktober 2013 - 15:34

    Els:

    Hoi Lianne blij met je verslagje natuurlijk moet je rustig afkicken van holland dat duurt wel even hoor.
    Maar daardoor ga jij ontzettend groeien en daar hoort ook jezelf tegen komen bij, dat is balen hé.
    Hier regent het de hele dag al pijpestelen en het wordt vandaag ook niet meer droog.
    Mike is in de megastore lekker overdekt zijn inrichting bij elkaar aan het sprokkelen, zijn laminaat komt deze week klaar en kan het inrichten beginnen.
    Gewoon bed stoel tv klaar.
    Nog een geweldige tijd.

    Groetjes Els

  • 23 Oktober 2013 - 12:56

    Astrid:

    Hoi piepeloi, ben blij te horen dat je stiekem toch een beetje gaat wennen. Hier gaat alles zijn gangetje, niet veel veranderd, dus je hebt ook niet veel gemist. Behalve dat er hier stennis is over Zwarte Piet. Blijf maar lekker daar, want ik geloof dat hier de wereld op zijn eind loopt. Ze willen Sinterklaas verbieden? Wat the fuck!!
    Maar komt goed, ga jij lekker genieten en wacht met spanning op je volgende verhaal.En om op Els terug te komen, groei niet te hard anders voel ik me zo klein als je terugkomt.

    Groetjes buuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Thailand

4 oktober tot en met 2 november reizen door Thailand

Recente Reisverslagen:

29 November 2013

Azië avontuur ten einde

28 November 2013

op zoek naar .... oma

05 November 2013

Op zoek naar... God

04 November 2013

Juffenbloed

23 Oktober 2013

Ollie
Lianne

Dit ben ik! Een meisje van 25 jaar die haar grote droom gaat waarmaken! Op 4 oktober begint mijn grote reis met eind bestemming Australië. Ik zal beginnen in Thailand en na 4 weken mijn reis door zetten in Laos. op 27 november gaat mijn vliegtuig naar Australië waar ik ( als ik daar genoeg geld verdien ) een jaar wil blijven en rond trekken. Ik kan niet wachten en zal via waarbenjij.nu mijn vrienden en familie op de hoogte houden van de avonturen die mij te wachten staan!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 35829

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 02 Juli 2015

Nieuw Zeeland

27 November 2013 - 27 November 2014

Australie

04 Oktober 2013 - 02 November 2013

Thailand

02 November 2013 - 27 September 2013

Laos

Landen bezocht: