Juffenbloed - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu Juffenbloed - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu

Juffenbloed

Blijf op de hoogte en volg Lianne

04 November 2013 | Thailand, Ayutthaya

Lieve vrienden,
Na Ollie is er veel gebeurd en heb ik hier niks geschreven.
Mijn SD kaart is overleden en kan ik dus mijn camera weinig gebruiken, lastig om een blog te schrijven.
Gelukkig schrijf ik wel in mijn dagboek dus kan ik een aantal dingen met jullie achteraf delen.

Allereerst juf Lianne.
Na de Ollie week heb ik een week les gegeven aan thaise kids.
Engelse les wel te verstaan! Net wat voor mij! Maar aangezien deze kinderen alleen maar losse woorden kenden was ik gelukkig wel de beste uit mijn groepje ;).
Maandag werden we afgezet en werd er gezegd "succes!".
We kregen een plan voor de week maar 0 materialen en geen idee hoe we dit moesten aanpakken.
Gelukkig hadden we Ilona bij ons die het al een week eerder ook had gedaan en dus kon zij ons opweg helpen.
Mijn juffenbloed is nog niet verloren en dus ging ik hard aan het werk om voor dinsdag,woensdag,donderdag en vrijdag een lesplan te maken. Plaatjes op te zoeken zodat we alles visueel konden maken. Het werd dus een week met handen en voeten werken. Eigenlijk precies hetzelfde als dat ik deed in Nederland op "De Voorde".
De namen van de kinderen waren voor mij moeilijk te onthouden, alles lijkt op elkaar en is meer een klank dan een naam. Maar heb genoten!

Na weekje de juf te hebben uitgehangen werd het tijd voor een weekendje puber. Samen met een aantal reismaatjes zijn we naar Bangkok gegaan om flink te beesten en te feesten!
Alle dames op en top in de make-up en jurkjes... net wat voor mij natuurlijk. De club in en opzoek naar knappe mannen.
Aangezien dat voor mij niet meer zo interesant is stond ik voor het merendeel in het rokershok. Ik heb me wel vermaakt maar wat miste ik de oude vertrouwde Danzig!
De volgende avond waren we van plan het anders aan te pakken.
Na het eten hebben we een bezoekje gebracht aan de sky bar HET hotel waar de Hangover is opgenomen. prachtig! op de 64e verdieping eruit en een amazing view over heel bangkok.
Gelukkig had ik schoenen aan want slippers waren verboden.
Omdat we door een vrouwtje naar de bar werden gebracht en ze een kaart onder onze neus drukte voelde we ons verplicht om een drankje te nemen. de Hangovertini. 550 Baht. 40 Bht is 1 euro en een normaal drankje kost hier 50/60 Baht. reken maar uit dat we dit dus flink voelde in ons budget!
Na de skybar waren we opzoek naar club Levels. Geen een taxi die het kende en na een uur rond te hebben gelopen had ik het inmiddels wel gehad. heel wat taxi's ergernissen en gedoe stonden we voor Levels. Zag er chique uit en ik voelde dat dit weer een duren avond zou worden!
Maar ons 2 uur durende zoektocht naar deze dure club was voor niks! Want Ilona was te jong! DIT MEEEEEEEEEEN JE NIET!!!!
uiteindelijk heb ik samen met Nathalie de touwtjes in handen genomen en zijn we naar een Australische bar gelopen die iets verderop zat. Super toffe avond gehad. Kleine kroeg met een geweldige live band.
Een avond om niet snel meer te vergeten.

Na ons Bangkok avontuur, hard werken en weinig slaap was het tijd voor een weekje rust op Khoa samed. Een prachtig eiland met poeder wit zand en strak blauwe lucht. Hier heb ik mijn henna tatoo gezet, een massage genomen, en vooral veel zon-uren gemaakt. Iedere avond naar de NAGA bar om goedkope cocktails te drinken.
Nu zit ik in Autthaya opweg naar Chiang-Mai begin van onze reis richting Laos.


  • 05 November 2013 - 11:02

    Astrid Van Den Berg:

    Môgge buufie,

    althans dat is het voor mij. Ben heerlijk gisteren bij je moeder geweest voor massage (2e keer). Dus niet denken dat je de enige bent die daar in Thailand heerlijk wordt gemasseerd!!!
    Voor de rest gebeurt er hier natuurlijk weinig! Het spannendste wat hier nu gaat gebeuren is maandag 11 november: Sint Maarten.

    Maar ik zeur, is hier ook leuk. Nou meis geniet en ik lees weer snel iets van je.

    Dikke knuffel
    Buuf

  • 05 November 2013 - 19:21

    Inseint:

    Wow Liane,

    Wat gaaf dat je les hebt gegeven! En jeeeeeej, wat een avonturen, echt te gek.
    Laos wordt ook gaaf, ik beloof t je. De tekst "Same Same" alle gehoord? ;-)
    Ik zit hier reuze jaloers te zijn!
    Have fun girl!
    Xx Inge

  • 13 November 2013 - 11:53

    Bianca:

    Hoi Lianne,

    Ik heb net met veel plezier je verhalen gelezen...zo maak ik toch nog een beetje mee wat jij daar allemaal beleeft...en dan nog lesgeven ook! Ik blijf je blog nu in de gaten houden hoor...ik krijg zelf weer helemaal zin om te gaan reizen..
    Bianca Xx
    @ Ik mis je wel in groep A :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Thailand

4 oktober tot en met 2 november reizen door Thailand

Recente Reisverslagen:

29 November 2013

Azië avontuur ten einde

28 November 2013

op zoek naar .... oma

05 November 2013

Op zoek naar... God

04 November 2013

Juffenbloed

23 Oktober 2013

Ollie
Lianne

Dit ben ik! Een meisje van 25 jaar die haar grote droom gaat waarmaken! Op 4 oktober begint mijn grote reis met eind bestemming Australië. Ik zal beginnen in Thailand en na 4 weken mijn reis door zetten in Laos. op 27 november gaat mijn vliegtuig naar Australië waar ik ( als ik daar genoeg geld verdien ) een jaar wil blijven en rond trekken. Ik kan niet wachten en zal via waarbenjij.nu mijn vrienden en familie op de hoogte houden van de avonturen die mij te wachten staan!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 35831

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 02 Juli 2015

Nieuw Zeeland

27 November 2013 - 27 November 2014

Australie

04 Oktober 2013 - 02 November 2013

Thailand

02 November 2013 - 27 September 2013

Laos

Landen bezocht: