saa-wad-dee ( hallo ) - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu saa-wad-dee ( hallo ) - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu

saa-wad-dee ( hallo )

Blijf op de hoogte en volg Lianne

08 Oktober 2013 | Thailand, Singburi

Waar moet ik beginnen! Ben pas 4 dagen weg maar al zoveel te vertellen! Ik had met mijzelf afgesproken dat ik een keer in de week zou bloggen maar er gebeurd hier zo veel! Zondag was mijn dag van de ontmoeting. Om kwart over 12, driekartier te vroeg omdat ik uit mijn hotel moest, kwam ik aan op bestemming. 2 andere (die achteraf jullie en alex bleken te heten zaten er ook al. Ik ging bij ze zitten en kwamen er achter dat we alle drie wat anders gingen doen dus niet bij elkaar hoorden. Maar toch werden we alle 3 door dezelfde man opgepikt. Met de taxi naar een busstation driekartier verder.... en ik dacht dat ik de hele groep in het hotel zou ontmoeten en dat we in bangkok zouden blijven. Eenmaal bij het busstation werden we in een local bus gedropt met een kaartje waar een telefoon nr op stond en de naam van de halte waar we eruit moesten! Jullie kunnen je misschien wel voorstellen hoe ik me voelde. Groep mensen waren er maar 2, alle drie een andere plannning , en ik dacht dat ik in bangkok zou blijven! Na 2 uur in de bus kwamen we bij onze halte. Veilig en wel want als ik jullie vertel hoe ze hier rijden zijn er mensen die me terug naar huis halen! Vervolgens met een open truck naar een soort kampterrein. Gelukkig zag ik nathalie haar naam staan en wist ik dat ik goed was. Aan het einde van de dag waren er 11 mensen waarvan 7 nederlanders. Super gezellig en weinig kletsen in het engels.

Maar goed terug naar het kamp terrein. Ik slaap samen met nathalie op een kamer. Heb een wc zonder bril een douche die alleen maar koud kan en ook nog eens niet kan hangen en een bed waar de springveren in mijn rug prikken. Eet op vaste tijden en doe zelf mijn afwas. Er loopt hier ook van alles rond...honden die vals zijn, muggen in overvloed, muizen,slamanders, kikkers, slangen en ja de kakkerlak! Het eten is niet te doen terwijl ik echt geen moeilijke eter ben maar het staat al een half uur voor we mogen eten klaar! Echt op kamp dus!

De eerste nacht heb ik met 3 andere nederlanders buiten zitten kletsen en wiffien. Bij iedereen werkte die behalve uiteraard de mijne. Kon gelukkig wel op de wifi van mijn fototoestel.

Vandaag zit mn eerste hele dag erop. 8 uur ontbijt vervolgens met een open bus naar een tempel en shoppen in singburi. Het stadje waar ook mijn kamp terrein is. Om 16 uur thaise les wat weinig voorstelde omdat er geen touw aan vast te knopen is! En in de avond een groep kinderen die kwamen optreden. Muziek maken en dansen. Erg leuk!

Jammer genoeg ligt de wifi er nu helemaal uit en dus eerste dag zonder contact met thuis. Merk wel dat ik iedereen enorm mis! Hopen dat die morgen wel weer werkt!

Voor nu 'lekker' slapen!

Xoxo

  • 08 Oktober 2013 - 08:35

    Jerney:

    Wauw!! Nu al zo veel avontuur! ! Dat belooft wat voor de komende maanden... enne... wij vinden het niet erg hoor, dat je vaker blogt dan eens per week :) xxx

  • 08 Oktober 2013 - 08:51

    Laura:

    Ahh lief vriendinnetje! Ik zit hier te lachen bij het lezen van jouw verhaal.
    Ik zie gewoon jouw gezichtsuitdrukking voor me bij de gebeurtenissen ;)
    Ik hoop dat het shoppen leuk was! Geniet ervan!
    Hopelijk snel een x skypen!

    Xxxxxxxxxxxxxxx <3

  • 08 Oktober 2013 - 09:31

    Rob Eekhout:

    je red het wel ,je ben de voorde gewend . en als je het daar red dan red je overal. groetjes rob

  • 08 Oktober 2013 - 09:42

    Esther:

    Amazing!! Jeetje lianne wat een ervaring waar je zeker anders van thuiskomt. Onthouden dat je de beste reisleider bij je hebt! X Esther

  • 08 Oktober 2013 - 10:16

    Ingewanden:

    Wat een avonturen al. En zo gezellig ook met al die kruipertjes ;-) Went vanzelf!
    Je kan het tijger! Even volhouden. X

  • 08 Oktober 2013 - 10:40

    Delano:

    Wat is er mis met kakkerlakken? :p

    Geniet ervan, ik geniet van je verslagen!

    X

  • 08 Oktober 2013 - 18:10

    Je Pappa:

    Ik heb Lianne net uitgebreid gesproken via Tango. Ze vindt het heel gaaf dat er zoveel mensen zijn die haar met veel plezier aan het volgen zijn. Blijkbaar zijn er zelfs volgers die Lianne niet kent of anoniem wensen te blijven. Ze vraagt zich af wie reageert onder de naam Ingewanden. Zij wil graag dat weten wie dat is.

  • 08 Oktober 2013 - 19:43

    Ellen:

    Jeetje Lili, wat een cultuurshock. Wij genieten van je blogs hoor. Vooral blijven doen. Krijg je reacties en dan hoef je niemand te missen. xxx

  • 08 Oktober 2013 - 23:17

    Edith:

    Hoi lianne,
    Lleuk hoor om je belevenissen te lezen.
    Liefs.xx

  • 09 Oktober 2013 - 16:43

    Astrid Van Den Berg:

    Muppet, leuk, dit allemaal te lezen. Heimwee kun je naast je neer leggen, wordt takkeweer hier. Dus neem al die nieuwe indrukken in je op. Alleen...wel in je eten roeren voor je gaat beginnen. Misschien een wandelpadje voor een kakkerlakkie. Brrrr. Welterustenxxxx
    Buuf

  • 09 Oktober 2013 - 20:00

    Jeannette Suijker:

    Leuk om je verslag te lezen. Ik heb ook je foto's op facebook gezien. Je bent een genie in fotograferen en een echt fotomodel. Leuk dat je met Natalie bent. ( ik ken haar verder niet maar je bent teminste niet alleen ergens) Komende 8 november zal ik jou waarnemen bij de club van Boei.Groeten daar in Thailand. Ik ben benieuwd wat je volgende bestemming zal zijn. groetjes en God met jou!

  • 14 Oktober 2013 - 19:54

    Lilian:

    Lieve Lianne,
    super om jouw belevenissen zo te kunnen volgen. Je voelt je nu nog wat ontheemd, maar gelukkig kun je ook genieten van alle nieuwe indrukken. (Culture shock?) Wij missen jou op school, hoor! Hier veel regen, maar....ben jij op tijd weg uit Thailand voordat de Moesson begint?:) Veel liefs, Lilian xxx

  • 17 Oktober 2013 - 16:06

    Siggi:

    Hey Lieve Lian !!! , tof om je verslagen te lezen !!! als je slecht slaapt heb ik een tip !! Koop een lekker duur matras en laat die in de verpakking, plastic erom laten , wanneer je hem nog kan terugbrengen (vaak langer daar dan bij ons) hou je de bon en breng je hem weer terug wanneer je bent uitgerust !! hahaha ik vond hem briljant !! Heb zelf ook twee weken op hunebedden gelegen in Portugal en voor geen meter kunnen slapen !! Wij zijn weer lekker thuis !! Ik denk aan je ! en een lieve knuffel van ons !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Thailand

4 oktober tot en met 2 november reizen door Thailand

Recente Reisverslagen:

29 November 2013

Azië avontuur ten einde

28 November 2013

op zoek naar .... oma

05 November 2013

Op zoek naar... God

04 November 2013

Juffenbloed

23 Oktober 2013

Ollie
Lianne

Dit ben ik! Een meisje van 25 jaar die haar grote droom gaat waarmaken! Op 4 oktober begint mijn grote reis met eind bestemming Australië. Ik zal beginnen in Thailand en na 4 weken mijn reis door zetten in Laos. op 27 november gaat mijn vliegtuig naar Australië waar ik ( als ik daar genoeg geld verdien ) een jaar wil blijven en rond trekken. Ik kan niet wachten en zal via waarbenjij.nu mijn vrienden en familie op de hoogte houden van de avonturen die mij te wachten staan!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 35830

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 02 Juli 2015

Nieuw Zeeland

27 November 2013 - 27 November 2014

Australie

04 Oktober 2013 - 02 November 2013

Thailand

02 November 2013 - 27 September 2013

Laos

Landen bezocht: