(Te) Gek - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu (Te) Gek - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu

(Te) Gek

Blijf op de hoogte en volg Lianne

01 Januari 2014 | Australië, Magnetic Island

Aller eerst wens ik al mijn lieve familie,vrienden en belgische volgers een heel gelukkig en gezegend 2014. 

Een korte terug blik op een gek 2013.
 Een nieuw jaar brak aan zonder de lieve armen van mijn lieve omatje om me heen, iets waar ik het afgelopen het erg moeilijk mee heb gehad.
En in 2013 moest ik afscheid nemen van mijn lieve collega's omdat er door de bezuinigingen geen plek meer was. 
Deze 2 gebeurtenissen waren de grootste redenen om mijn grote droom uit te laten komen. Ik had geen werk, geen relatie en dus niks wat mij echt weerhield om te gaan! 

Het merendeel van 2013 bestond dus uit het plannen en boeken van mijn grote reis. Op 4 oktober was het zover en stapte ik in het vliegtuig. Vanaf toen bestond 2013 uit:
Reizen,
uit mijn backpack leven,
nieuwe mensen ontmoeten,
en alle beslissingen zelf maken! Geen mama of papa die zei of ik iets wel of niet moest doen. Gek gevoel omdat ik nog nooit iets helemaal alleen heb besloten.

De avonturen die ik heb mee gemaakt kunnen jullie lezen in de vorige blogs! 

In 2013 ben ik in turkije,italie,dubai,thailand, laos en australie geweest. Welk meisje van 25 kan dat nou zeggen! (Best gek!)
In 2013 Heb ik prachtige mensen leren kennen. Een nieuw broertje gekregen genaamd martijn en een roomie voor het leven genaamd nathalie! 
Vanaf 2013 heb ik vrienden over de hele wereld. (Gek toch?)
In 2013 is mijn grote neef getrouwd en heeft hij met zijn lieve vrouw mij een prachtig neefje flex gegeven die ik pas ga ontmoeten als hij al kan kruipen...
In 2013 is mijn kleine prinsesje joëlle 1 jaar geworden en heeft ze leren lopen iets wat ik ook pas in 2014 voor het eerst ga zien! ( gek idee! )
In 2013 heb ik mijn lieve aapie leren kennen waarvan ik, vlak voor ik mijn reis begon, zeker wist dat ik niet meer zonder zou kunnen. Hoewel er mensen zijn die het misschien wel een beetje gek vinden weet ik zeker dat hij het voor mij is. En hoewel wij het merendeel van 2014 zonder elkaar moeten doen kijk ik uit naar 2014 samen met hem.                    
In 2013 ben ik er achter gekomen wie mijn vrienden zijn en heeft het gevoel van missen een nieuwe betekenis gekregen! (Gek gevoel!)   

In 2013 was Kerst bijzonderder en gekker dan ooit.
Hoe mooi en gek is het om kerst in de zon te vieren! Maar nog gekker is het om kerst te vieren zonder familie! Kerst was nooit mijn favoriete feestje maar ik ben er wel achter dat ik dankbaar ben voor de familie die ik heb! Gek is het dat wij in nederland 2 dagen kerst hebben en hier in australië maar 1. Nathalie en ik wilde één kerstdag zelf koken, en een dag uit eten gaan, maar omdat de keuken in ons hostel zo enorm vies is, waren we van plan om 2 keer ergens te gaan eten. Lees: van plan! Want toen we over straat liepen helemaal mooi gekleed en make-up netjes kwamen we er achter dat alle reataurantjes dicht waren! Zelfs de Mac donnalds!! 
Maar toen wij voor een dicht restaurant stonden te overleggen wat we gingen doen, kwam er een jongen naar ons toe die ons herkende uit het hostel. Hij vroeg wat we aan het doen waren en wij vertelde dat we ons net josef en maria voelde omdat alles niet vol, maar dicht was! Hij nodigde ons uit om de restjes, van wat ze nog over hadden van hun prive kerstdiner, op te eten.Daar zaten we dan! Allemaal wild vreemde mensen die ons gratis eten en drank gaven! Hoe gek is dat!!! 2e kerstdag zijn we opnieuw mooi in de make-up en kleding uit eten gegaan. 

En toen was het tijd om afscheid te gaan nemen van een gek 2013. 31 december werden we redelijk laat wakker wat voor mij uberhaupt al gek is op oudjaarsdag. Buiten was het stil. Geen kwa jongens die al vuurwerk aan het afsteken waren, geen kwa meiden die kerstbomen aan het slepen waren. Het was stil! 

Nadat we boodschappen hadden gedaan en alcohol hadden ingeslagen liepen we naar het hostel om ons klaar te maken. Om 21 uur was het eerste moment dat ik vuurwerk hoorde en zag. (Vind je dat niet gek al?) Na wat drankjes bij het zwembad liepen we, met wat hostel vrienden, naar het strand waar we om 00uur 5 minuten naar een vuurwerkshow hebben gekeken. Geen champagne,geen oliebollen en geen vuurwerk! ( Hoe gek! )Gelukkig had een van de jongens luuk (ook een nederlander) een kerstpakket gekregen,via de post, met sterretjes en hebben we ons toch even in het gevoel van oud en nieuw gewaand. 

Vaarwel 2013 en welkom 2014. 

2013 heeft me al veel goeds gebracht en 2014 gaat alleen maar beter worden! 

2014 wordt TE GEK!!!!!

  • 01 Januari 2014 - 20:07

    Inge:

    Goed 2014 meid!
    Mooi verhaal weer.
    X

  • 01 Januari 2014 - 20:27

    Jerney:

    Te gek verhaal! Prinsesje Joëlle kan niet wachten om jou ALLES te laten zien! Happy new year baby en wij wensen jou nog heel veel genot aldaar, gezondheid en bij terugkomst heel veel liefde van jouw "aapie"
    Xxx

  • 02 Januari 2014 - 07:34

    Ellen:

    Een TE GEK nieuwjaar toegewenst Lianne. Al die gekke avonturen dragen daar vanzelf toe bij. Blijf er vooral schrijven. We lezen het graag. Nog een paar maandjes genieten en je omkijkt, zijn ze voorbij en kan je "aapie" (heb een hoop gemist geloof ik) zien.
    Dag nichie ot de volgend keer.

  • 02 Januari 2014 - 08:32

    Sjaak Hanemaaijer:

    Fijn om te lezen dat alles goed met je gaat. Wat een avontuur. Iets wat je je verdere leven nooit meer zal vergeten. Een beetje jaloers ben ik toch wel. Verder alle goeds voor 2014 en hoop snel weer iets van je te horen. Linda nog gezien of gesproken???? Hartelijke groeten en een dikke kus van mij.

    Gr. Sjaak

  • 02 Januari 2014 - 23:28

    Philip-Jan:

    Heb je wel gemist met de jaarwisseling! Volgens jaar dan maar weer! Ben blij te lezen dat het allemaal lekker gaat.

  • 13 Januari 2014 - 18:30

    Saron:

    Ha Lianne,

    Te gek.Je bent goed bezig!
    De tijd vliegt denk ik voor je nu je het zo naar je zin hebt.
    Blijf genieten en doe voorzictig.

    Love you,je nicht Saar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Lianne

Dit ben ik! Een meisje van 25 jaar die haar grote droom gaat waarmaken! Op 4 oktober begint mijn grote reis met eind bestemming Australië. Ik zal beginnen in Thailand en na 4 weken mijn reis door zetten in Laos. op 27 november gaat mijn vliegtuig naar Australië waar ik ( als ik daar genoeg geld verdien ) een jaar wil blijven en rond trekken. Ik kan niet wachten en zal via waarbenjij.nu mijn vrienden en familie op de hoogte houden van de avonturen die mij te wachten staan!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 35824

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 02 Juli 2015

Nieuw Zeeland

27 November 2013 - 27 November 2014

Australie

04 Oktober 2013 - 02 November 2013

Thailand

02 November 2013 - 27 September 2013

Laos

Landen bezocht: