Flashpacker - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu Flashpacker - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu

Flashpacker

Blijf op de hoogte en volg Lianne

18 December 2013 | Australië, Rainbow Beach

hello mates! Na 3 weken australie te hebben verkend is het wel weer tijd voor een update! Ik ben samen met Nathalie de oostkust aan het afreizen. Tot 13 januari hebben we samen de tijd om met de Greyhound bus naar Cairns te reizen. De Greyhoud bus is een rode bus waar we ons iedere dag op kunnen inschrijven. Hij heeft vaste plekken en tijdenwaar hij ons oppikt of afzet. We moeten natuurlijk wel zelf onze slaapplek regelen. Slaapplekken zijn niet zo vanzelf sprekend en vaak is onze eerste keuze van hostel al volgeboekt. Maar tot nu toe is het ons altijd gelukt. De hostels verschillen enorm! We hebben in dorms geslapen met 10 man in dorms met 4 man. We hebben in de kleinste kamertjes gezetenmaar ook in mooie ruime kamers. Daarbij is het ook maar elke keer weer afwachten wie of wat onze roomies zijn, mannen, vrouwen, leeftijd verschilt ook nog wel eens. Zo hebben we met 19 jarige gezeten maar in Brisbane ook met een vrouw van 86.1 nacht in Rainbow beach hadden we geen slaapplek omdat alles al vol zat. op vrijdag kwamen we aan en op zaterdag en zondag hadden we Pippie's beach resort geboekt maar op vrijdag (zo zeiden ze aan de telefoon) hadden ze geen plek. Nathalie en ik keken elkaar aan en dachten we gokken het er op! We zijn backpackers of we zijn het niet. Rainbow beach is een klein dorpje dus als we buiten moeten slapen komt dat ook wel goed. Nadat de Greyhound ons had afgezet liepen we naar Pippies toe waar bleek dat er net 2 meisjes weg waren gegaan! Wat een geluk! Niet buitenslapen maar gewoon lekker in een warm bed. En warm is het!!! Hier in Australië verschilt het weer enorm van plek. Zo hebben we dagen gehad dat het regende maar ook prachtige warme dagen met vollop zon! Ik begin ook eindelijk een beetje een kleurtje te krijgen! Ik heb in sydney een australische sim gekocht omdat hier nergens in dit hele land wifi gratis is. overal moet je flinke kosten betalen. Af en toe in een Mac of de Apple store is er gratis wifi maar daar hebben we vrij weinig aan. Met mijn australische sim kan ik gratis naar australische nummers bellen en smsen dus dat is ook handig met het boeken van hostels.ik heb nu 3GB internet op mijn telefoon maar daardoor kan ik weinig met mijn camera doen omdat als ik mijn telefoon als hotspot het allemaalte traag gaat en ik dan veel MB's gebruik. Momenteel zit ik in Hervey Bay in mijn hostel achter een veeeeeeel te trage computer waar de wifi wel gratis is. Eindelijk tijd dus om weer wat te laten horen aan het thuisfront. We zijn dus begonnen in Sydney en zijn van daar naar Port Macquairie gegaan waar we in een heel schattig klein hostel terecht kwamen. We hebben een dagje rond gelopen, een kerk bezocht en een Koala hospital waar wilde koala's worden gebracht die door bosbranden, verkeersongelukkene.d. zijn verwond. Heel bijzonder om die beesten van zo dichtbij te zien. Zo zacht en schattig! In Port Macquairie is het heel gewoon om onderweg een Koala te spotten, helaas hebben wij ze niet gezien.Na Port Macquairie zijn we naar Coffs Harbour door gereisd. Hier kwamen we in een groot YHA hostel terecht.Ruime kamer maar niet echt contact gehad met onze andere roomies. In Coffs zijn we naar een Clogbarn geweest. Hier woont een Nederlandse man die klompen maakt en nederland in miniatuur in zijn tuin heeft staan. Een soort Maduro dam.  Het was 5 december dus we wilden een beetje Sinterklaas gevoel krijgen.Wat uiteraard niet het geval was aangezien het snikheet was. Wel hebben we ons een beetje thuis gevoeld.We hebben heerlijk een kroket, frikandel en poffertjes gegeten en drop en taaitaai gekocht om terug in het hostel ons Sinterklaasmomentje te hebben. Na Coffs door naar Byron Bay. De eerste 2 nachten sliepen we in een hostel wat meer een hippie town was! Wat een chaos! Na 2 nachten zijn we daar weg gevlucht en kwamen we in het beste hostel wat we tot toen hadden gezien. Een ruime kamer met erg gezellige mensen in de kamer. Er was een bank een tafel en wat ook niet heel onbelangrijk is een badkamer in onze kamer dusniet het camping gevoel met je toilettasje naar de douche. ( gelukkig hangen bij de wc's wel gewoon wc papier dus hoeven we niet met onze eigen rol door de hostels heen) Ons laatste hostel was pal aan het strand en dus ons eerste dagje aan het strand gehad!De stranden zijn hier ruim en rustig. De zee is helder blauw en de stranden wit. We kunnen niet overal de zee in in verband met haaien gevaar. Als we de zee in gaan moet dat tussen de vlaggen voor de Life security. De golven zijn waanzinnig! Niet al mijn bikini's die ik mee heb zijn hiervoor gemaakt en daardoor hebben we dus al de meest hilarische dingen mee gemaakt! (ga verder niet in op de details) Na 4 nachten Byron Bay was het tijd om door te reizen naar de grote stad Brisbane. Hier kwamen we op een inimini kamertje met 2 franse meiden, 1 bed dat steeds van persoon wisselde en onze oude oma van 86 die de hele dag niks anders deed dan in bed liggen en gratis eten regelen in de keuken. Douchen kwam volgens ons ook niet in haar dagelijkse ritme voor en daardoor stonk de kamer vreselijk! Een dag zijn we met een koreaanse guide door de stad gelopen. Onderweg zijn we 2 van onze mede wandelaars kwijt geraakt doordat onze guide geen idee had wie en hoeveel mensen er met haar mee gingen. In Brisbane zijn we bij the south bank geweest waar een strand midden in de stad aangelegd is, zijn naar kangaroo point geweest (geen kangaroo gezien maar was mooi uitzicht over de stad) over the story brug naar China town gegaan ( ongelofelijk dat ze overal over de hele wereld hun eigen plek hebben!! ) Na China town hebben we de trein terug genomen naar ons hostel want we waren wel klaar met wandelen na 4 uur. Voordat we van Brisbane naar Rainbow beach gingen hebben ik een tussenstop gemaakt in Maroochydoor waar de 2 tantes van Heleen wonen. Hier heb ik heerlijk ontbeten en tante Nel heeft me het stadje/dorpje laten zien. Wat geweldig om deze 2 dames op leeftijd te ontmoeten. Ze wonen met veel plezier in Australië en als ik hun huisje en plek zo gezien heb snap ik helemaal waarom. Australië doet de mens goed want ondanks dat ze de 80 gepasseerd zijn zien ze er beiden nog fris en fruitig uit. Wel missen ze natuurlijk hun familie en vonden het daarom extra leuk dat ik een paar uurtjes langs kwam.Helaas kon ik maar van 9 tot 12 blijven want ik moest de bus pakken om naar Rainbow te gaan.In Rainbow beach was ons avontuur of we wel of niet een hostel konden vinden voor die ene nacht. uiteindelijk kwamen we in pippies op een kamer met een engels stelletje. Ros en Ashleigh. Geweldig stel! Ros is een echte ADHDer die overal erg enthousiast over was en Ashleigh een rustig meisje die soms nog even herhaalde wat Ros in zijn slang engels zei. In ons hostel waren ook nog 2 andere engelse meieden waar we onze avonden mee hebben vermaakt. Als we onze kamer uitgingen kwamen we in een "woonkamer" waar een tv met super veel films en heerlijke bank was. Op de eerste avond ontstond een spontane film avond. (pitch perfect) Heerlijk even de comfort van thuis op de bank een film kijken. Ons hostel zat alleen vol met asociale duitsers die de tweede avond ons plan hadden gepikt alleen een film avondje in het Duits hadden waardoor wij dus niet mee konden kijken. Door deze actie onstond het plan om de afstandsbediening te verstoppen zodat wij onze laatste avond een sociaal engelse filmavond konden houden. Maar karma is een bitch! ... na ons avondje waren Nathalie en ik onze sleutel kwijt wat zou betekenen dat we 20 australische dollars kwijt waren aan keydeposit. Na de heeeeeeeele woonkamer van top tot teen ondersteboven en binnestebuiten te hebben gekeerd, de keuken hadden geinspecteerd en onze kamer en backpack te hebben onderzocht wisten we zeker dat iemand anders hem mee had genomen. De volgende ochtend dus aan iedereen vragen of we hun sleutel mochten zien om zeker te weten dat het niet de onze was en ja hoor...een van de Duitse meiden had onze sleutel omdat ze die van haar kwijt was!!! ( alle kamers hebben dus dezelfde sleutel, ook handig om dat te weten de dag van vertrek, lekker veilig dus al je spullen in de kamer achter slot en grendel :-/ )Helaas moest ik hier afscheid nemen van mijn lieftallige backpack :( in Thailand is hij met het vervoeren op het dak achter een hekje blijven hangen zodat een van de schouderbanden beschadigd raaktte. Na veel rond te hebben gereids bus in bus uit, vliegtuig in vliegtuig uit, rug op rug af heeft het in Rainbow begeven en is hij afgebroken. Gelukkig hadden Ros en Ashleigh een extra roze koffertje bij zich waar ze graag van af wilden en hebben hem aan mij gegeven zodat ik al mijn spullen daarin kon doen en toch makkelijk door kon reizen. Ik ben dus geen backpacker meer een een flashpacker. Een fashionable backpacker!Na Rainbow zijn we door gegaan naar de plek waar ik nu ben... Hervey Bay.Ons hostel is geweldig want we zitten hier gewoon op een Landal park! mooi huisje met eigen badkamer. We delen het met 6 anderen waar we geen contact mee hebben gehad omdat we gister de hele dag weg zijn geweest naar Frasier Island en we vandaag alweer moesten uitchecken. Frasier Island is een eiland van zand. Prachtig! het hele eiland is eigenlijk een regenwoud. Met 4WD bus zijn we over het eiland gegaan. Onze tourguide Butch was een man op leeftijd die dit al jaren doet, te gave vent! Frasier Island was een thailands avontuur met Australische luxe! De weg wat uiteraard ook van zand was zat vol hobbels en kuilen en soms hadden we het idee dat we in een achtbaan zaten. Lang leven de gordels in de bus! We hebben van alles gezien, helder zo helder dat het onmogelijk was om dat duidelijk te zien op een foto. Een beek die je niet hoort stromen omdat het over zand gaat, super hoge bomen, prachtig strand en een scheepswrak. Nathalie en ik hebben aangezien ik nu toch een flashpacker ben extra geld betaald om met een vliegtuigje over het eiland heen te vliegen. Prachtige ervaring! Na ons Frasier Island avontuur terug naar het hostel om te slapen en vandaag uit te checken. Vanavond gaan we met de nachtbus naar Airlie beach. waar we tot de 22ste blijven. Met kerst en oud en nieuw blijven we in Townsville. Kan niet wachten eindelijk even 2 weken koffer uit pakken en niet meer reizen. We hebben heel goedkoop een prive kamer met ze tweeen. Zwembad bij het hostel en strand op loop afstand! Australië is geweldig! De mensen zijn vriendelijk, het weer is goed en de beesten laten mij tot nu toe ook fijn met rust! Tot Blogs! xoxo 

  • 19 December 2013 - 10:32

    Justien:

    Wat een verhaal!leuk om te lezen!fijne kerstdagen en een superjaar 2014 Blessingsxxxxjud

  • 19 December 2013 - 12:04

    Je Daddy:

    Lieve Lili,
    Wat een leuke lange blog weer en ook weer zo leuk geschreven dat ik er vrolijk van word. Het werd inderdaad wel weer eens tijd. Heerlijk om telkens te lezen dat het goed met je gaat en dat je aan het genieten bent. Jammer van die gebrekkige Australische wifi want daardoor mis ik je dropbox-foto's. Die maakten het virtueel meereizen nog een stuk leuker. Wat leuk ook dat jij en je toevallige reismaatje Nathalie het zo goed met elkaar kunnen vinden. Benieuwd hoe het straks gaat als ze weg is. Nu eerst de Kerstdagen en Oud- en Nieuw. Het zal wel vreemd zijn zo ver weg van al je familie en vrienden, maar ik ben ervan overtuigd dat je er zelf in Ozzy een fantastisch feest van gaat maken. Heel veel dikke kussen van een pappa die je heel erg mist. XXX

  • 19 December 2013 - 13:16

    Jerney:

    Lianne... Ik begin nu toch wel een beetje jaloers te worden... Hoop dat dit genoeg zegt over jouw blog! Australië en Canada zijn fantastische landen! Weinig criminaliteit, vriendelijke bevolking. Groots en wijds! xxx

  • 20 December 2013 - 08:07

    Aleida Bouma:

    Hey Lianne,

    De avonturen die jij meemaakt ken ik natuurlijk grotendeels ook van Nathalie maar het is wel
    heel leuk te zien dat jullie een verschillende schrijfstijl hebben en de één dit belangrijk vindt en
    de ander dat, grappig. Ik vind het heel fijn dat jullie reismaatjes zijn gebleven, alleen is toch maar alleen, helemaal als je steeds rondtrekt.
    Je kan van alles met elkaar delen, elkaar insmeren ;) en foto's van elkaar maken.
    Geniet nog van de laatste "vakantie" weken samen en have vooral FUNNN!!!
    Fijne feestdagen alvast.....ook al zal dat best wel even slikken zijn zonder familie om jullie heen.
    Maar weet dat we in gedachten 24/7 bij jullie zijn <3
    XXX

  • 21 December 2013 - 19:30

    Oda:

    Hoi lieve Lianne,

    Wat maak je enorm veel mee!
    Van buffel tot monnik, van juf tot hilariteit in de golven (hi-hi)..koala's, olifanten, kangooroo's, spinnen..

    Superleuk vertel je je belevenissen, je kunt wel een boek gaan uitgeven als je terug bent. Ben erg benieuwd natuurlijk hoe het verder zal gaan…
    Het voelt heel dichtbij met dit bloggen, gek dat je echt aan de andere kant van onze moeder aarde zit!

    Dikke knuf van Joop, Max en Oda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Lianne

Dit ben ik! Een meisje van 25 jaar die haar grote droom gaat waarmaken! Op 4 oktober begint mijn grote reis met eind bestemming Australië. Ik zal beginnen in Thailand en na 4 weken mijn reis door zetten in Laos. op 27 november gaat mijn vliegtuig naar Australië waar ik ( als ik daar genoeg geld verdien ) een jaar wil blijven en rond trekken. Ik kan niet wachten en zal via waarbenjij.nu mijn vrienden en familie op de hoogte houden van de avonturen die mij te wachten staan!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 15342
Totaal aantal bezoekers 35840

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 02 Juli 2015

Nieuw Zeeland

27 November 2013 - 27 November 2014

Australie

04 Oktober 2013 - 02 November 2013

Thailand

02 November 2013 - 27 September 2013

Laos

Landen bezocht: