Echte meisjes in de jungle - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu Echte meisjes in de jungle - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu

Echte meisjes in de jungle

Blijf op de hoogte en volg Lianne

19 November 2013 | Laos, Vangviang

Zoals de titel al zegt: "ik ben een echt meisje en ik zat in de jungle!." Mijn Thailand avontuur is ten einde gekomen en mijn laos avontuur al halverwege maar voor ik op het punt ben waar ik nu ben is er al zoveel gebeurd! In mijn whatsapp update waar een aantal van jullie in zitten schreef ik al dat ik er een hele blog aan kon wijden, nou bijdeze! Toen ik in nederland mijn trip boekte wist ik weinig van wat er mij te wachten stond. Thailand zou redelijk vast staan aan activiteiten en plekken maar laos een groot zwart gat! Nu ik in laos ben kan ik zeggen een groot groen gat! Wat ik wel zeker wist is dat we met de nachttrein naar chiang mai zouden gaan en dan vervolgens met de stray bus (organisatie waarmee ik door laos reis) door laos zouden gaan reizen. Maar toen we bepakt en bezakt klaar stonden werd ons dood leuk verteld dat we niet met de trein maar met een bus zouden gaan. Want! Er zijn spoorwerksaamheden! Top! Eindelijk weer is een nederlands NS momentje! Ik zag ons al weer helemaal 7 uur in een bus vol thaise kotsende mensen zitten. Maar gelukkig zaten we deze keer wel V.I.P. nog nooit een bus mee gemaakt waar de stoel zo groot is dat ik heerlijk opgerold op mijn zij 7 uur heb kunnen slapen! En ik ben vaak met de bus op vakantie geweest! Wat brak wel maar om 9 uur waren we op plaats van bestemming. Hier zijn we 2 nachten gebleven. Heerlijk met zwembad. In chiang mai heb ik wederom een dierenangst overwonnen en heb ik heerlijk tijgers kunnen knuffelen. Vergeten dat tijgers ook katten zijn en dus de rest van de dag tranende ogen en een kriebelende neus. Na chiang mai op naar een plekje vlak aan de grens van thailand en laos. Hier zijn we een nachtje gebleven zodat we om 7 uur klaar konden staan om naar de overkant te varen. We kwamen er ook al snel achter hoe corrupt laos is. Bij de grens moesten we 35 amerikaanse dollars betalen voor ons visum. Dit zijn de nederlandse tarieven, weinig corrupt aan...maar omdat het zaterdag was moesten we 36 dollar betalen... uitleg: Ze houden er niet van om in het weekend te werken dus die ene dollar steken ze in eigen zak! Mooi he!        Vervolgens met een tuktuk naar onze boot waar we 2 dagen mee zouden rondvaren. Ik voelde me niet goed want de malariapilbijwerkingen (mooi galgje woord) sloegen bij mij in. Hoofdpijn en spierpijn door heel mijn lijf dus heb de hele boot reis geslapen. De tweede dag begon mijn jungle avontuur. Ik voelde me gelukkig weer beter en heb van het prachtige uitzicht kunnen genieten. Er was ons van te voren verteld dat we naar een town zouden gaan waar we met de kids konden voetballen en oa. een schooltje konden bekijken waar we schriftjes en dergelijke konden afgeven. Nou dat van die kinderen klopte maar town... we kwamen aan in een dorpje met alleen maar armoedige hutjes. In een van die hutjes waar we verzamelden werd ons gezegd "hier slapen jullie vannacht" whaaaat??? Hier???? Wat heb ik me die dag verwend gevoeld. Ik voelde me vies van de reis, geen douche. Moest naar de wc, een gat in de grond. Matras, luchtbed? Nog nooit van gehoord! Na een lange dag met de kinderen te hebben gewandeld, gedanst en te hebben gespeeld. Was het 10 uur en tijd om te slapen. Maar op het moment dat wij naar binnen wilde gaan werden we opgeschrikt door een buffel. Los geslagen vanuit een ander dorp die ons dorp even op stelten kwam zetten. Fijn idee voor het slapen gaan! Inmiddels waren er muskietennetten opgehangen en lagen er kleine dunne kleedjes voor ons klaar. Met vier meiden beneden. De man, van wie het huis was, was inmiddels dronken van de laolao (zelf gemaakte drank 40% waar wij uit beleefdheid ook steeds een shotje van moesten nemen)en stond naast ons "bed" te wachten tot we lagen omdat het licht moest uit. Iets wat wij niet wilde vanwege de beesten. Maar probeer dat maar duidelijk te maken aan een dronken niet engels sprekende lao. Tervergeefs dus! Toen we alle 4 lagen schreeuwde een van die meiden dat ze een spin zag op haar net! Echt een gigantisch grote spin!!! De dronken man kwam op ons geschreeuw af, pakte de spin en gooide hem weg. Fijn... nu is die nog niet dood en kan die zo onder ons net heen lopen! Naast mijn hoofd hoorde ik geritsel. Wil nog steeds niet weten wst het was, maar door de laolao en de lange reis ben ik in slaap gevallen en heb ik nog een paar uurtjes slaap kunnen pakken. Ik ben alleen nog nooit zo blij geweest met het geluid van de wekker, en dat om 6 uur!  Weg daar! Weg uit die town snel naar de boot en snel naar de wc! Wat een dag en wat ben ik een luxe prinses. Hier zou ik nooit aan kunnen wennen! Lang leven de matrassen in thailand! Hoezo hard? Hoezo springveren in je rug? Op de grond slapen met spinnen naast je en los geslagen buffels buiten. Dat is pas overleven! Nu zit in inmiddels in vangvieng waar nathalie martijn en ik zijn afgehopt. We blijven hier 3 nachten eindelijk een ochtend zonder wekker ;-) !

  • 19 November 2013 - 20:38

    Ellen:

    Leuk verhaal weer nichie. Ik blijf het allemaal dapper vinden. De foto's waren ook weer bijzonder mooi.
    Vanmorgen telefoon van Hans gekregen. Hij kan je maar niet te pakken krijgen. Ik heb gezegd dat hij maar geduldig moest wachten tot jij in Aussie bent, want dan zal je hem wel contacten toch? Wel lief dat hij je aan het opsporen is. Hij zat ook met smart op een nieuw verslag te wachten. Nou bij deze dus.
    Zet m op en tot je volgende berichtje maar weer. xxxx

  • 19 November 2013 - 23:15

    Heleen:

    Superleuk verhaal weer, Lianne! Je beschrijft het zo levendig, dat ik het allemaal zo voor me zie!!!! En dan die vreselijke nacht, in zo'n klamboe met al die enge beesten, grote spinnen.... Ik moet er niet aan denken! Maar als ik dan de foto's zie die je doorstuurt: geweldig!!! Wat maak jij veel mee en wat zie jij mooie dingen! Vooral die kindjes uit Laos, stuk voor stuk prachtfoto's! Ik kijk weer uit naar je volgende update, blog en foto's! Dikke kus xxx

  • 20 November 2013 - 13:32

    RoseMarie Haas:

    Hallo Lianne, wat leuk om je verhalen steeds te lezen en je foto`s te zien. ik reageer niet veel maar lees en bekijk het wel. Ik ben een van de wereldwinkel voor het geval je denkt wie is dat.
    Je kan je bijna niet voorstellen dat de mensen echt zo leven en ik denk als je het vanaf je geboorte zo leeft het gewoon is. Ik zou ook de kriebels krijgen. Veel groetjes van uit een somber Nederland RoseMarie

  • 20 November 2013 - 16:53

    Jerney:

    Hey Lili! Wederom genoten van je verhaal... Wat een avonturen en wat ben je stoer!! Ben jaloers dat jij een grote kat hebt geknuffeld! Maar ben niet jaloers op je logeerpartijtje tussen de spinnen. brrr... Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Lianne

Dit ben ik! Een meisje van 25 jaar die haar grote droom gaat waarmaken! Op 4 oktober begint mijn grote reis met eind bestemming Australië. Ik zal beginnen in Thailand en na 4 weken mijn reis door zetten in Laos. op 27 november gaat mijn vliegtuig naar Australië waar ik ( als ik daar genoeg geld verdien ) een jaar wil blijven en rond trekken. Ik kan niet wachten en zal via waarbenjij.nu mijn vrienden en familie op de hoogte houden van de avonturen die mij te wachten staan!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 35838

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 02 Juli 2015

Nieuw Zeeland

27 November 2013 - 27 November 2014

Australie

04 Oktober 2013 - 02 November 2013

Thailand

02 November 2013 - 27 September 2013

Laos

Landen bezocht: