Op zoek naar ... Een roomie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu Op zoek naar ... Een roomie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu

Op zoek naar ... Een roomie

Blijf op de hoogte en volg Lianne

13 Januari 2014 | Australië, Cairns

Daar zit ik dan...
Op een derde van mijn reis! Klaar met de oostkust en net afscheid genomen van mijn lieve roomie en begint mijn grote backpack avontuur weer opnieuw.

Gisteren snel een nieuwe backpack gekocht en dus geen flashpacker meer maar weer een echte backpacker! Helemaal alleen reizen door Australie.

Vooraf had ik in Nederland geboekt om te gaan werken op een farm, maar doordat we flink in de maling zijn genomen door Extreme gap waar ik geboekt had, is het allemaal wat anders gelopen. Omdat er in november en december geen banen zijn op farms, vanwege kerst, had ik besloten mijn outbackcourse uit te stellen tot januarie.
Nu is het hier in australie in januarie BLOEDHEET, en onmenselijk om te gaan werken op een farm!
Toen wij 2 weken in townsville verbleven heeft de eigenaresse mij een baan in het hostsel aangeboden. Schoonmaken en receptie werk voor 15 dollar per uur.
Mijn plan om te werken op de farm en de outback te doen is dus compleet veranderd. Het is onhandig en te prijzig voor mij om te reizen naar Sydney een week de outback course te doen en weer terug te gaan naar Townsville. Het is jammer maar het is niet anders! Ik kan vast ooit nog wel een keer in nederland ergens paard rijden ;)

Ik ga dus werken in Townsvile en zal daar ongeveer 2 maanden blijven. Heerlijk even settelen en bijkomen van al mijn avonturen met mijn lieve roomie. Wennen aan het slapen en wakker worden zonder Nathalie.

De afgelopen vier maanden waren geweldig! En ik heb enorm genoten! Mede door mijn roomie!
Het zal gek zijn om straks in de Greyhound bus te stappen en alleen mijn reis voort te zetten!
Eigenlijk begint nu pas mijn reis hoe ik het voor ogen had toen ik het boekte in Nederland. Alleen Australie ontdekken en mijzelf tegen komen!
Maar ik kan dit!

Ik ben blij dat ik veel contact kan hebben met Nederland. Zou zonder mijn lieve aapie, mama,papa,kees,heleen,tom,marlijn,rick en renee en natuurlijk mijn lieve vriendinnetjes Laura en Sanne en de rest die mij trouw volgt en mij lieve berichten sturen en kracht geven niet kunnen!
Ook al zit ik heel wat kilometers ver weg.
In gedachten zijn jullie bij mij!!

Nog 8 maanden te gaan!!!

Komende maanden zal weinig gebloged worden omdat het weer een "gewoon" "saai" leventje gaat worden!
Er zal hard gewerkt moeten worden ;)

Bye Mates!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 Januari 2014 - 04:40

    Astrid Van Den Berg:

    He Moppie, 'k heb even niet gereageerd op je verhalen, maar wel gelezen. Druk druk druk. Geen excuus, maar toch. Jammer dat je roomie er niet meer bij is, maar wat je zegt je zou dit alleen doen. Gaat helemaal goed komen. Ga er voor en geniet. Ik blijf je volgen. Dag liefie.

    Groetjes en dikke knuf en kus buuf

  • 13 Januari 2014 - 06:33

    Ellen:

    Joh Lily wat saai. Geen roomie meer, geen outback doen. Maar geen blogs meer! Nee vrouwtje mooi niet. Je gaat maar goed op de gasten in het hostel letten en dan kom je vast de gektste mensen tegen om de leukste blogs te schrijven
    Heel veel succes lieve alleenert. ZET M OP!!!!! xxxx

  • 13 Januari 2014 - 06:39

    Melanie:

    Lieve Lianne,

  • 13 Januari 2014 - 06:39

    Melanie:

    Lieve Lianne,

  • 13 Januari 2014 - 06:39

    Melanie:

    Lieve Lianne,

  • 13 Januari 2014 - 06:39

    Melanie:

    Lieve Lianne,

  • 13 Januari 2014 - 09:15

    Tascha:

    Dat is de juiste instelling Li!!!!

    Je kan het :D :D

    xxx Tascha

  • 13 Januari 2014 - 10:23

    Renee:

    He lieve lili!
    Wat leuk om weer eeen blogje van je te lezen!!!
    En wat stoer he dat je dan nu "echt" gaat beginnen aan het avontuur!
    Ook al ben je natuurlijk al een tijdje onwijs goed bezig!
    Ik heb van het weekend nog all you need is love zitten kijken. Ze gaan nu weer voor 6weken door australie mensen bij elkaar brengen uit nederland die geemigreerd zijn. Je kent t wel :)
    Ik heb onwijs goed opgelet ik denk misschien zie k nog plekjes waar li over verteld heeft !! Haaha! En tussendoor natuurlijk onwijs janken om al die prachtige herenigingen! Haha je kent me.
    Maar wel leuk dat je nu werk in een hostel hebt!en 15 dollar is toch best oke?
    Nou lieverd! Maak je klaar voor het leven als werkende australier, maar geniet tussendoor wel van alles wat je meemaakt he!! Niet vergeten hoor!

    Liefs & een dikke knuffel van mij XXX en natuurlijk ook van ricky❤️❤️❤️

  • 13 Januari 2014 - 10:48

    Laura:

    Jij kan dit!
    ❤️xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Hou van je!

  • 14 Januari 2014 - 11:03

    Els Van Der Westen :

    Hoi lianne geweldig om te lezen wat je allemaal gezien en gedaan hebt .Heel veel plezier in Australie.xx

  • 03 Februari 2014 - 12:47

    Ilse:

    Hi Lianne!
    Hoe bevalt het werkende leven in Australië? Na je werk vast heerlijk een drankje doen op het strand of niet? Ik ben jaloers! Nah ja, een chipje uit de geheime voorraadkast van Rob en het zoveelste kopje groene thee op de voorde zijn ook best okay ;-)
    Heel veel plezier nog!!!
    Groetjes Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Lianne

Dit ben ik! Een meisje van 25 jaar die haar grote droom gaat waarmaken! Op 4 oktober begint mijn grote reis met eind bestemming Australië. Ik zal beginnen in Thailand en na 4 weken mijn reis door zetten in Laos. op 27 november gaat mijn vliegtuig naar Australië waar ik ( als ik daar genoeg geld verdien ) een jaar wil blijven en rond trekken. Ik kan niet wachten en zal via waarbenjij.nu mijn vrienden en familie op de hoogte houden van de avonturen die mij te wachten staan!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 35803

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 02 Juli 2015

Nieuw Zeeland

27 November 2013 - 27 November 2014

Australie

04 Oktober 2013 - 02 November 2013

Thailand

02 November 2013 - 27 September 2013

Laos

Landen bezocht: