Nieuw begin - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu Nieuw begin - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lianne Vroom - WaarBenJij.nu

Nieuw begin

Blijf op de hoogte en volg Lianne

24 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Komende maandag is het weer de eerste werkdag na de zomervakantie, maar niet voor mij.
De afgelopen weken heb ik in de winter gezeten. Een winter waarbij het de ene dag -5 is en de volgende dag +15. Ik denk overigens dat het vandaag nog warmer is dan dat!
Geen wind en kan in mijn T-shirt heerlijk buiten zitten met een kopje koffie.
Iets wat ik overigens iedere morgen doe.

Voor veel van mijn vrienden en familie is volgende week maandag weer een nieuwe start.
De gedachte “dit jaar ga ik het allemaal anders aanpakken” zal bij veel mensen zijn opgekomen.
Ik ben al druk bezig met mijn “nieuwe start”. Mijn nieuwe start die 8 weken geleden begon.
Een nieuw leven in een nieuw land, een nieuwe taal, nieuw huis, nieuwe vrienden, nieuwe baan, nieuw weer en vooral veel nieuwe kansen.
Mijn nieuwe leven in een nieuw land met een nieuwe taal gaat me goed af. Ik voel me al redelijk thuis in mijn nieuwe huis en ik kom mijn dagen goed door. Nieuwe vrienden gaat ook langzaam aan de goede kant op. Heb al heel wat leuke mensen ontmoet en het nieuwe weer bevalt mij ook. Winters zoals deze zullen mij weinig winterdepressies opleveren!
Alleen die nieuwe baan wil nog niet zo lukken, maar het gaat de goede kant op.
Afgelopen week heb ik 2 dagen mee gedraaid in een bejaardentehuis als “care giver”. Hoezo iets nieuws beginnen. Van kinderen van 4 tot 12 naar ouderen van 80+.
Volgende week heb ik mijn sollicitatie gesprek en dan krijg ik te horen of ze met mij verder willen.
Spannend dus.

Wat niet verandert is de persoon die ik ben. Ik ben wie ik ben en dat zal ik blijven!
Het is grappig om te merken dat ondanks ALLES om mij heen nieuw is, ik toch mijzelf kan blijven.
Iets wat ik in Nederland erg moeilijk vond. Mensen konden gemakkelijk over mijn grenzen heen stappen en ik paste mij altijd zo aan dat ik niet opviel. Hier ben ik mijzelf. Niks nieuws! Ik ken mijn grenzen en bewaak ze. Een soort border security.
Wat ook nog steeds hetzelfde is is mijn liefde voor mijn vrienden en familie in Nederland. Ik mis jullie uiteraard maar het doet geen pijn. Lang leven social media. Skype en facetime draaien overuren en ik vind het heerlijk om met jullie in contact te zijn. Zo voelen jullie toch dichtbij.
Wanneer jullie Maandag aan jullie “nieuwe start” beginnen ben ik erbij. In gedachten en in gebed.
Voor de mensen die al begonnen zijn aan hun “nieuwe start” hoop ik dat het jullie net zo goed afgaat als bij mij. Voor de mensen die het idee hebben dat hun “nieuwe start” nog heel ver voor zich hebben liggen bedenk je dan dat je dat zelf in handen hebt! Hoeveel moeite het soms ook kost, JE bent het waard!

  • 24 Augustus 2015 - 16:50

    Karola:

    Kuzzz!♡

  • 24 Augustus 2015 - 18:30

    Carline:

    Er is ook aan jou gedacht hoor. Hopelijk gaat het lukken met die baan!! Mooi stuk heb je geschreven, veel geluk en zegen, x

  • 25 Augustus 2015 - 09:25

    Heleen :

    Mooi stukje, Lianne! Zeker voor ons, je familie! Het getuigt van doorzettingskracht om je droom te laten slagen! En dat is goed!!! En als het goed is hebben wij er ook vrede mee! Dikke kus ( mis je toch wel...!!!) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nieuw Zeeland

one way ticket

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2015

Nieuw begin

02 Juli 2015

"Weet je het wel zeker?"
Lianne

Dit ben ik! Een meisje van 25 jaar die haar grote droom gaat waarmaken! Op 4 oktober begint mijn grote reis met eind bestemming Australië. Ik zal beginnen in Thailand en na 4 weken mijn reis door zetten in Laos. op 27 november gaat mijn vliegtuig naar Australië waar ik ( als ik daar genoeg geld verdien ) een jaar wil blijven en rond trekken. Ik kan niet wachten en zal via waarbenjij.nu mijn vrienden en familie op de hoogte houden van de avonturen die mij te wachten staan!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 3140
Totaal aantal bezoekers 35755

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 02 Juli 2015

Nieuw Zeeland

27 November 2013 - 27 November 2014

Australie

04 Oktober 2013 - 02 November 2013

Thailand

02 November 2013 - 27 September 2013

Laos

Landen bezocht: